Looking for more resources for supporting parents during COVID-19? Visit the Start Talking Now Facebook page.

والدین و مراقبان

You are here

Home » والدین و مراقبان

برای مشاهده کل وب‌سایت به زبان فارسی، لطفاً اینجا کلیک کنید

این صفحه حاوی اطلاعاتی درباره موارد زیر است:

شما منشأ قوی‌ترین تأثیرات در تصمیماتی هستید که فرزندان نوجوانتان درباره مواد مخدر می‌گیرند.

 .خیلی بیشتر از دوستان آنها و به مراتب بیش از افراد مشهور. به همین دلیل، برای نوجوانان مهم است که از شما درباره پرهیز از مصرف ماری‌جوانا، الکل یا سایر مواد مخدر بشنوند و یاد بگیرند که انتخاب‌هایی سالم انجام بدهند، از جمله برای پیدا کردن راه‌های سالم جهت مقابله با مشکلات

 گفتگو با فرزندان نوجوان درباره این موضوعات می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان برای نشان دادن مراقبت، تعیین انتظارات و کمک به حفظ امنیت و سلامت آنها انجام داد. گفتگو در این باره می‌تواند در قالب گپ‌های اتفاقی و کوتاهی باشد که در حین گذران وقت با فرزندان صورت می‌گیرد. در اینجا، فهرستی از پاسخ ‌ها در ارتباط با پرسش‌هایی كه ممکن است فرزند شما درباره الكل و ماری‌جوانا بپرسد ارائه شده است تا به شما جهت آمادگی برای این گفتگوها کمک كند. همه یکسان نیستند، پس یادتان باشد که پاسخ‌هایتان را با دیدگاه و تجربه خودتان متناسب کنید. داشتن گفتگوی شخصی و صمیمانه تأثیراتی به‌مراتب قوی‌تر خواهد داشت

 :در اینجا منابع تکمیلی برای کمک به شما در گفتگو با نوجوانان ارائه شده است

رهنمودهایی برای والدین و مراقبان.

مدتی از وقت خود را با فرزندان نوجوانتان بگذرانید، مکرراً با آنها گفتگوها کنید و فعالیت‌های سرگرم‌کننده با آنها انجام دهید!

زمانی می‌توانید به فرزندان نوجوان خود کمک کنید تا از ماری‌جوانا، الکل یا سایر مواد مخدر پرهیز کنند که با آنها روابطی صمیمانه برقرار کنید، مرزهایی را برای ایشان تعیین و بر آنها نظارت کنید.

روابط صمیمانه برقرار کنید.

زمانی که والدین و/یا مراقبان در زندگی نوجوانان نقشی پررنگ دارند و احساس نزدیکی به آنها می‌کنند، نوجوانان کمتر به مصرف مشروبات الکلی، ماری‌جوانا یا سایر مواد مخدر روی می‌آورند. برای تقویت روابط خانوادگی صمیمانه:

  • هر روز حداقل 15 دقیقه از وقت خود را به گفتگوی دونفره با فرزندتان اختصاص دهید.
  • فعالیت‌های جالب و سرگرم‌کننده را با هم انجام دهید.
  • درباره انتخاب‌های سالمی که فرزندتان انجام می‌دهد، نظرات مثبت بدهید.
  • با هم غذا بخورید.

مرزهایی شفاف تعیین کنید.

به‌موقع مقرراتی روشن تعیین کنید، منسجم و باثبات باشید و مرتباً درباره دستورالعمل‌ها گفتگو کنید. برای تعیین مرزها:

  • درباره انتظارات خود، گفتگوهایی منظم داشته باشید.
  • هروقت مقرراتی که وضع کرده‌اید نقض شود، از اقدامات انضباطی منصفانه و منسجم استفاده کنید.
  • به فرزندانتان کمک کنید که با دوستان خود روابط مثبتی داشته باشند.
  • به فرزندانتان کمک کنید تا راه‌های «نه گفتن» به مواد مخدر را تمرین کنند.

بر تعامل‌ها نظارت کنید.

همیشه بدانید که فرزندان نوجوان شما چکار می‌کنند، کجا می‌روند و با چه‌کسانی وقت می‌گذرانند. به آنها در برنامه‌ریزی فعالیت‌های امن و سرگرم‌کننده کمک کنید. یادتان باشد که این پنج مورد را بپرسید:

  • کجا می‌روید؟
  • چه‌کار خواهید کرد؟
  • چه‌کسی با شما خواهد بود؟
  • چه‌موقع به خانه برمی‌گردید؟
  • آیا الکل، ماری‌جوانا یا سایر مواد مخدر هم جزء برنامه شما خواهد بود؟

مصرف الکل، ماری‌جوانا، و سایر مواد مخدر توسط اشخاصی که به سن قانونی نرسیده‌اند چه خطراتی دارد؟

مصرف زودهنگام الکل، ماری‌جوانا و سایر مواد مخدر نوجوانان را در معرض خطر بیشتری برای اعتیاد و سایر مشکلات سلامتی، عدم موفقیت در تحصیل و انتخاب‌های شغلی محدودشده به‌واسطه دستگیری و ترک تحصیل قرار می‌دهد. مصرف ماری‌جوانا، الکل و سایر مواد مخدر:

  • می‌تواند باعث آسیب‌دیدن مغز درحال‌رشد نوجوان شود. الکل، ماری‌جواناو سایر مواد مخدر می‌توانند به آن بخش‌هایی از مغز که مسئول هماهنگی حرکتی، کنترل تکانه، حافظه، یادگیری و قضاوت هستند، صدمه وارد کنند. چون مغز نوجوان همچنان درحال‌رشد است، در برابر عوارض آسیب‌پذیرتر است.
  • می‌تواند به اعتیاد منجر گردد. احتمال اینکه کودکانی که قبل از 15 سالگی مشروبات الکلی مصرف می‌کنند در بزرگسالی دچار مشکلات اعتیاد به الکل شوند چهار برابر بیشتر است؛ و احتمال ابتلای کسانی که قبل از 18 سالگی شروع به مصرف ماری‌جوانا می‌کنند به اختلال مصرف ماری‌جوانا چهار تا هفت برابر بیشتر از کسانی است که مصرف ماری‌جوانا را به تأخیر می‌اندازند.
  • به سه علت اصلی مرگ‌ومیر نوجوانان مرتبط است: حوادث (از جمله تلفات سوانح رانندگی و غرق شدن)، قتل و خودکشی.

حقایقی درباره خطرات مصرف مواد توسط اشخاصی که به سن قانونی نرسیده‌اند.

عادت‌های سالم را با هم کسب کنید و پرورش دهید.

به فرزندان نوجوان خود کمک کنید تا عادت‌های سالم را کسب کنند و پرورش دهند، اهداف را تعیین کنند و روش‌هایی سالم را برای مقابله با مشکلات تمرین کنند.

  • تعیین اهداف: تعیین اهداف به افراد حس هدفمندی می‌دهد و به آنها کمک می‌کند که به آینده‌ای مثبت اعتقاد داشته باشند. زمان حال ممكن است چالش‌برانگیز باشد، اما در پرتوی خوش‌بینی نسبت به فرصت‌های آینده، می‌توان راحت‌تر با آن کنار آمد. با فرزندان نوجوان خود درباره آنچه می‌خواهند در آینده انجام دهند گفتگو و به آنها جهت برنامه‌ریزی برای آن اهداف کمک کنید.
  • ایجاد عادت‌های سالم: خوردن غذای سالم، داشتن خواب کافی و ورزش باعث تقویت سلامتی و روحیه می‌شود. ساختاری منظم (مانند اوقات غذایی منظم) را فراهم کنید که عادت‌های خوب را تسهیل می‌کند و درباره علت اهمیت عادت‌های سالم با فرزندان نوجوان خود گفتگو کنید. با هم شیوه‌های تقویت و تمرین عادت‌های خوب را به راهبرد تبدیل کنید.
  • مهارت‌های مقابله با مشکلات را توسعه دهید: برای نوجوانان مهم است که وقتی احساس استرس یا اضطراب می‌کنند، فعالیت‌هایی را شناسایی کنند که به آنها برای داشتن احساسی بهتر کمک می‌کند. با فرزندان نوجوان خود، راه‌هایی را برای گنجاندن این‌گونه فعالیت‌ها در زندگی ایشان پیدا کنید تا هنگامی که احساس می‌کنند اوضاع از کنترل خارج شده است، از آنها استفاده کنند – این فعالیت‌ها می‌تواند بسیار متنوع باشد، از توپ‌بازی بعد از شام در حیاط‌ گرفته تا رفتن به گردش در محله، دست‌کشیدن موقت از فعالیت‌های روزانه یا صرفاً شمارش تا 10 و نفس عمیق کشیدن.

حمایت‌هایی را دریافت کنید.

گاهی لازم است برای فرزندان نوجوانتان و خودتان درخواست کمک کنید! تمامی‌ منابع زیر خدمات TRS 711 و دسترسی زبانی را ارائه می‌دهند.

  • Teen Link یک خط کمک رایگان و محرمانه است که نوجوانان می‌توانند از ساعت 6 تا 10 بعدازظهر به وقت پاسیفیک (PT)، از طریق تماس، ارسال پیامک، یا چت با نوجوانان آموزش‌دیده، به آن دسترسی پیدا کنند. فرزند شما می‌تواند درباره هر دغدغه‌ای که دارد با آنها گفتگو کند. فرزند خود را به تماس، ارتباط پیامکی یا چت با شماره 1-866-TEENLINK (833-6546) تشویق کنید. بزرگسالان هم می‌توانند با Teen Link تماس بگیرند و با یک پزشک متخصص در پیشگیری از مصرف مواد گفتگو کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به نشانی https://www.teenlink.org رجوع کنید.
  • Washington Recovery Help Line یک خط کمکی 24 ‌ساعته ناشناس و محرمانه برای پشتیبانی از کسانی است که با اختلال مصرف مواد و چالش‌های سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره 1-866-789-1511 تماس بگیرید یا به نشانی WARecoveryHelpLine.org رجوع کنید.
  • Washington Listens حمایت‌هایی را به کسانی ارائه می‌دهد که احساس ناراحتی، اضطراب یا استرس می‌کنند. این مرکز خدماتی از ساعت 9 صبح تا ساعت 9 بعدازظهر به وقت پاسیفیک (PT) روزهای دوشنبه تا جمعه و از ساعت 9 صبح تا ساعت 6 بعدازظهر به وقت پاسیفیک (PT) تعطیلات آخر هفته دایر است. برای کسب اطلاعات بیشتر، از پرتال Washington Listens دیدن کنید.